Lieve donateurs bedankt! - Reisverslag uit Wa, Ghana van Rianne tetering - WaarBenJij.nu Lieve donateurs bedankt! - Reisverslag uit Wa, Ghana van Rianne tetering - WaarBenJij.nu

Lieve donateurs bedankt!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

24 Mei 2011 | Ghana, Wa

Lieve donateurs bedankt!

Het totale bedrag wat we van alle gulle donateurs hebben ontvangen is €1000,- !!
Dit mooie ronde bedrag is nog tot stand gekomen op de avond voor mijn vertrek.
Ik wil iedereen die mee heeft geholpen om ons en Child Support Ghana te ondersteunen heel hartelijk bedanken! Ook namens Eric, de straatmeiden en alle kinderen van Wa Yiri.

Een deel van de donatie (25%) gaat naar een potje voor algemeen gebruik, waar o.a. het eten voor de kinderen van wordt betaald.
Wij hebben in overleg besloten dat we een deel van de donatie (ongeveer €245,-) willen besteden aan stoelen en tafels voor in de summerhut. Er waren verder nog geen stoelen of tafels aanwezig op het terrein, alleen een paar houten banken.
De summerhut is een plek waar de mama’s en kinderen vooral op het heetst van de dag rondhangen,eten, hun was ophangen en de geplukte sheanuts verzamelen.
De tafels en stoelen zijn inmiddels gearriveerd en er werd meteen fanatiek gebruik van gemaakt! Nu hebben de kinderen ook een fijne plek om hun huiswerk te maken of te knutselen.
Kijk maar naar de foto’s en jullie zien het resultaat!

Het andere deel van het bedrag word apart gelegd om de straatmeiden (die in het nieuwe straatmeidenhuis komen) voor het komende schooljaar nieuwe schooluniformen, schoenen, boeken en potloden te kunnen geven. Het bedrag wat daar van over blijft wordt ook voor aanschaf van uniformen voor de andere kinderen gebruikt.

Er zijn inmiddels al 5 nieuwe straatmeiden in de groep opgenomen. Eric heeft zich over deze meiden ontfermd omdat zij onder erbarmelijke omstandigheden opgroeien en geen zicht op een (goede) toekomst hebben.
Ze hebben vaak nog wel familie maar deze zijn zo arm of hebben geen mogelijkheid om deze meiden op te vangen. Soms speelt bijgeloof ook een rol. Hamida van 11 jaar is daardoor bij het Sunjeri straatmeidenhuis opgenomen. Zij komt uit een dorpje wat vlakbij Wa ligt, ze woonde daar eerst met haar ouders, broertje en zusje. Haar ouders zijn drie jaar geleden vlak na elkaar overleden. Hamida werd bij haar opa en oma achter gelaten en haar broertje en zusje werden door een oom opgevangen. Helaas overleden haar opa en oma ook korte tijd daarna. Doordat iedereen in haar directe omgeving kwam te overlijden werd Hamida door de mensen als heks gezien, en moest ze voor zichzelf gaan zorgen.
11 Jaar en helemaal alleen, ze slaapt overal en nergens en heeft een stukje grond waar ze groente kweekt die ze weer doorverkoopt in een nabij gelegen dorp om zo zelf in leven te blijven.
Het is een druppel op de hete plaat zoals ze zeggen, maar dit meisje is er wel mee geholpen dat er zo iets als Child Support bestaat.

Dus mensen dankzij jullie donaties zijn deze kinderen weer een stukje verder geholpen in hun leven, daar mogen jullie trots op zijn!

Foto’s: https://picasaweb.google.com/111235721715730330307/Donaties02?authkey=Gv1sRgCKWE1Lnm7e23fQ&feat=directlink

• 24 Mei 2011 - 19:23

Charlotte:

Ahh echt super leuk! Echt super dat je daar mensen mee kunt helpen! Ben trots op je rianne!! Echt super van je!
    Veel liefs Charlotte

• 25 Mei 2011 - 10:38

Rianne:

Heey Meissie,

Echt super dat er nog zoveel geld is opgehaald voor het goede doel!!! Het is mooi om te zien dat het geld ook goed wordt besteedt!! Hoesie verder met jou?

Liefs Rianne

• 25 Mei 2011 - 10:57

Mam:

Ha Schat

Wat een mooie foto,van die twee malle meiden( met een doos waarin een tafel heeft gezeten.)
    En wat reuze gezellig en fleurig daar onder die Summerhut.
    Weten we waar het sp. geld naar toe ging/gaat.
    Daar kunnen jullie smiddags ,na het werken toch ook even zitten of zijn de klasjes dan nog bezig?
    Nou meiske ik wacht de volgende mail op deze site weer af.
    Met plezier werken ,en volgende week op naar de kraamafd.
    Iedereen .....is natuurlijk hartstikke nieuwsgierig hoe het allemaal gaat op je werk (mee maakt)en wat je daar verders allemaal buiten je werk doet(uitvreet) ha ha.

Daaaag
    Groetjes... knuffel

Mam

• 25 Mei 2011 - 16:52

Maartje:

Heeej!

Dat is echt super dat jullie zoveel bijelkaar hebben gekregen:D!! En mooi dat jullie ze daar ook direct hebben kunnen helpen!
    Hoe gaat het verder? Bevalt het werken en ook nog leuke dingen kunnen doen?

liefs
    Maart