vervolg op matapica - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rianne tetering - WaarBenJij.nu vervolg op matapica - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rianne tetering - WaarBenJij.nu

vervolg op matapica

Door: rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

21 Mei 2007 | Suriname, Paramaribo

Hierna zijn we naar de ‘beheerder’ van Matapica gegaan want die ging een emmer met mini green schildpadjes vrij laten, dat was ook zo mooi om te zien, die kleintjes die als opwindbare poppetjes naar de zee wiebelden en er zo in duikelen en een grote golf en weg zijn ze.. dat waren de mini’s. Na te hebben gegeten, en gekletst zijn we om half tien met onze gids naar het strand gegaan. Het was daar ook zo donker, nergens licht en alle sterren kon je zien! En na een paar meter lopen lag daar de eerste leatherback ( de grootste schildpadden die er zijn) we mochten in paren van 2 dichterbij komen want hij was zijn nest nog aan het graven en we mochten ook geen geluid maken anders zou hij weer terug gaan naar de zee. Ik kon het niet geloven, een echte gigantische schildpad op nog geen meter afstand! Na deze te hebben gezien zijn we verder gelopen en kwamen we ook een leatherback tegen die zijn nest al aan het dichtgooien was, vertelde onze gids, en we hebben ook kunnen zien hoe hij daarna ook nog een nep nest ging maken om de dieren die de eieren eten af te leiden. En nog een stukje verder op (het regende schildpadden) was er een green schildpad eieren aan het leggen, we lagen serieus met onze neuzen in het nest om zo de eieren er in te zien glijden, echt zo mooi, eigenlijk niet echt uit te leggen zo op de computer.
Dat eieren leggen zelf is trouwens wel de minste moeite die ze moeten doen volgens mij, wat zijn die beesten lomp zeg! Dat uit de zee kruipen, een nest graven en weer dicht te gooien en weer naar zee kruipen is het zwaarste gedeelte. Het gaat zoooo langzaam, we hebben er na nog eentje gezien die het nest aan het dicht gooien was, en daarna 2 terug naar zee zien kruipen, en zien verdwijnen in de zee… je wordt er stil van 
Hierna zijn we weer terug gegaan, omdat iedereen super moe was van de dag en het al laat was, ik ben met Peggy in ons bed gaan liggen, en Kim en Evy gingen proberen om in een hangmat te slapen, maar mijn verbrande rug vond dat niet zo leuk, en achteraf gezien was het te koud want midden in de nacht zijn ze toch weer terug gekomen. Ik heb heerlijk geslapen en s’ochtends om 7 uur ben ik met Evy, Peggy en Ilja langs het strand gaan wandelen, wij helemaal alleen, je komt niemand tegen!
En toen hebben we ontbeten en werd de rest van het kamp wakker, het was ook weer super heet, en ik heb de zon vermeden als de pest haha, en ik heb zitten genieten van alles om me heen, en zitten kaarten… en om half 1 ofzo, kwam daar onze helicopter!! We zijn in groepjes terug gegaan, en het was een geweldige afsluiting van een geweldig weekend! Ook zo mooi om het moeras van boven te zien, en Paramaribo, echt leuk 
En meteen toen we terug kwamen viel het weer met bakken uit de hemel!
Nu hebben we de smaak te pakken en we zitten bijna op de helft, dus we zijn van plan om dit weekend met Leroy een jeepsafari te gaan doen.. maar ik weet niet of jullie dit deze week nog kunnen lezen, want internet ligt er in Suriname uit, waarschijnlijk voor een week, dus ik zie wel wanneer ik het op internet kan zetten!

Groetjes Rianne

Nog ff iets erbij.. deze week al 2 salsa lessen gehad echt swingen met die heupen!
En we hebben deze week niet op internet kunnen komen en nu gaat het nog ongelofelijk sloom want in heel suriname lag internet eruit!
En morgen gaan we weer op tripje, op jeepsafari  maar daar typ ik later nog meer over als internet sneller gaat, ik ben al een half uur bezig met deze site aan het openen.


Xxxxx en bedankt pap en mam voor de kaart ik heb m op het nacht kastje ik denk wel aan jullie hoor :P, en ome frans en tante jeanne ook bedankt voor het kaartje 

  • 21 Mei 2007 - 21:22

    Jeanne Pibiri:

    Hoi Rianne,
    Hij gaat wel goed daar geloof ik is t niet?Lekker verbrand las ik,nou dan kan je je lol op want ik weet wat t is om flink te verbranden en das werkelijk geen pretje.Maar hoofdzaak is dat je t daar geweldig naar je zin hebt en waarschijnlijk kan je als je terug in Nederland bent lekker de salsa dansen want das een heerlijke dans.Verder wilde ik je ook even een nieuwtje vertellen,we zijn dit weekend weer de trotse opa en oma geworden van een kleinzoon,genaamd Valentino.Het is een schatje om te zien met een flinke bos zwarte haren.Hij weegt 3290 gram en GianLuigi is er heel erg blij mee.Weer lekker genieten dus voor mij en lekker tutten.Nou,ik wens je nog heel veel succes met je stage en nog meer plezier met je uitstapjes die je daar allemaal maakt.Tot horens maar weer.

    Groetjes jeanne.

  • 22 Mei 2007 - 08:45

    Femke:

    Hee Rianne,
    Wat maak jij toch veel dingen mee zeg!
    Echt je doet zoveel ervaringen op waar je later veel profijt van hebt.
    Nog even en je bent alweer terug voordat je het weet.
    Geniet nog lekker daar van de leuke dingen, en ik wacht af op je volgend berichtje.

    Gr. xxx Femke

  • 26 Mei 2007 - 17:22

    Joyce:

    hey rianne,

    ik lees het wel weer dat je het ontzettend goed naar je zin heb. het lijkt e ook een ontzettend gaaf land.

    ik blijf je scherp in de gaten houden,

    gr joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Ik ga voor 3 maanden naar Wa, in Ghana, om vrijwilligerswerk te doen als verpleegkundige samen met mijn enthousiaste collega'tje!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 36065

Voorgaande reizen:

07 April 2011 - 10 Juli 2011

Child support Ghana

01 April 2007 - 02 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: