matapica - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rianne tetering - WaarBenJij.nu matapica - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rianne tetering - WaarBenJij.nu

matapica

Door: rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

12 Mei 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieve mensen! (3 Mei)

Ik moet even goed terug denken wat ik allemaal heb mee gemaakt ondertussen, niet zo heel veel spectaculairs maar wel leuk om te weten natuurlijk.
Ik zit hier nu trouwens al precies een maand… nog maar drie weken op de kraam afdeling en dan heb ik het grootste gedeelte er al weer op zitten,en dan hoef ik nog maar 4 weekjes!
Jullie zullen wel denken dat duurt gewoon nog lang, maar voor hier is dat kort 

Afgelopen Vrijdag hadden we vrij, en we dachten laten we naar de stad gaan, en dan deze keer in de goede winkelstraat. Toen we net ergens wat zaten te drinken begon het weer kei hard te regenen, en een zo ging het wel even door uiteindelijk hadden we zo iets van ja we gaan gewoon door, dus zijn we de eerste beste winkel in geschoten. Toen we nog geen half uur later op straat kwamen stond de hele straat al blank! Maar daar was het nog niet zo erg, toen we richting onze fietsen liepen die meer in het centrum stonden was het nog erger! (zie foto’s) De mensen liepen daar gewoon door, maar wel tot hun kuiten in het water, en iedereen gaat gewoon zijn gangetje, de auto’s rijden door (tot dat er sommige vast kwamen te zitten) Maar dat was wel heel leuk om te zien, we zeiden ook tegen elkaar, in Nederland zou iedereen in paniek raken en hier gaat het leven wel gewoon verder, ook al is dit ook abnormaal zoveel water dat blijft staan, maar dat hoorde we later pas.
Maargoed wij moesten de straat dus ook over steken, dus rokken en broeken omhoog en gewoon doorlopen, het was wel eng omdat je niet kon zien waar je liep, maar zeker ook lachwekkend, ook voor de Surinaamse mensen trouwens die vonden ons wel grappig.
Maar hoe dichter we bij het centrum kwamen hoe meer water er stond, uiteindelijk zijn wij ook gewoon door gegaan met wat we bezig waren, winkelen! Zo ingeburgerd zijn we al :P
En toen we weer na een paar uurtjes terug bij onze fietsen waren was de straat al weer bijna droog, dus het viel wel mee… Totdat het in de nacht ook nog eens doorging tot in de ochtend met bakken uit de lucht. Kim en ik zouden met onze andere stage genootjes van school naar een jam sessie gaan bij een café maar toen we de rest belde, bleek dat ze midden in de nacht wakker waren geworden en dat het water bij hen binnen in huis op enkelhoogte stond, dus zijn ze s’ nachts geëvacueerd dus daar schrokken we s’ochtends wel ff van!! Maar Kim en ik hadden zijn dapper op onze fiets gestapt om toch te

  • 13 Mei 2007 - 08:06

    Mam:

    HA LIEVERD

    Nu je niet op de mailbox kan komen,even een reactie op de site,misschien kan je die deze week wel lezen.Bedankt voor de steek onder water tutje,maar je ziet wel dat als je een heeeeel lang bericht wil versturen,dat dat niet lukt.Verder zien we dat alles goed met je is vakantieganger(wat ik ook niet anders verwachte)en dat je daar je ogen de kost geeft.Leuk te weten dat je toch maar naar huis komt,zal Dirk ook wel blij mee zijn,en wij ook wel hoor, noouuww????????????haha ,doe ze de groeten daar,en tot mail(ze).

    xxx MAM.

  • 13 Mei 2007 - 19:05

    Madeleine In Wales!:

    Hee Rianne,
    Je hebt het daar echt wel goed zo.. aan alle foto's te zien. Ziet er zo ontzettend gaaf uit. Als jij terug bent en ik ookal weer terug ben hebben we veel verhalen uit te wisselen!!

    Heel veel plezier!

    Liefs Madeleine

  • 14 Mei 2007 - 07:31

    Marjolein:

    Ha vakantieganger,

    erg leuk om te lezen dat het goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt. Had eingelijk niet anders van jou verwacht. Je bent zo toch weer een hele ervaring rijker.
    Hier is ook alles goed. Frits is heelhuids terug uit Afghanistan en alles gaat weer als vanouds.
    Dikke kus, Marjolein

  • 14 Mei 2007 - 18:24

    Laura:

    heeejj
    het klinkt alemaal wel spanend wat je daar mee maakt.
    en ook gezellig.
    hier gaat het goed, niet veel bijzonders of zo.
    maareee heb je al wat leuke jongens gezien ?? dat is waarvoor ik naar suriname zou gaan :P njaa:P doeii kusss laura.. nog veel plezierr XxXxXx

  • 19 Mei 2007 - 07:37

    Joery:

    Hoi Rianne,

    Bedankt voor het kaartje wat je me gestuurd hebt. Ik kreeg hem aan op mijn kamer in het Duitse ziekenhuis waar ik een week heb gelegen na een (alweer) motor ongeluk. Maar nu ben ik weer thuis, ik woon even bij mijn ouders omdat ik zoveel gebroken heb dat ik niks meer alleen kan. Hebben jullie daar nou ook een stukje met een helicopter gevlogen? Ik heb een vluchtje gemaakt met een trauma heli.
    Gaaf he??? not.

    Nou heel veel plezier nog en ik hou het wel bij van een afstandje.

    Groeten Joery.

  • 20 Mei 2007 - 13:26

    Boris:

    hey rian,
    leuk bericht weer!
    over een maandje ben je alweer terug, tijd gaat snel, bedankt voor je kaartje!
    hier is het aardig mooi weer en ik ben gaar verder gaat alles zo z'n gangetje hier in meppel, groetjes nog van iedereen!

    Bor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Ik ga voor 3 maanden naar Wa, in Ghana, om vrijwilligerswerk te doen als verpleegkundige samen met mijn enthousiaste collega'tje!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 36057

Voorgaande reizen:

07 April 2011 - 10 Juli 2011

Child support Ghana

01 April 2007 - 02 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: