Geland! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rianne tetering - WaarBenJij.nu Geland! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rianne tetering - WaarBenJij.nu

Geland!

Door: rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

02 April 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo lieven mensen :)

Rianne is in Paramaribo aangekomen :) Na afscheid te hebben genomen op schiphol, konden we eigenlijk meteen inchecken en instappen in het grote vliegtuig,en ik had van te voren nog niet echt spanning gehad maar toen het vliegtuig ging opstijgen wel.. en hoe dichter we eigenlijk bij onze eindbestemming aankwamen! Uiteindelijk na een vlucht van 9 uur en 2 minuten zijn we geland.
We dachten dat het daar zonnig zou zijn, maar er was blijkbaar al de hele dag een tropische regenbui bezig, en gieten! Dus we werden met de bus naar de douane gebracht en daar hadden we zo onze koffers te pakken en ook onze taxi chauffeur. Dat vond ik wel leuk, stond hij daar met zo'n bordje met onze namen erop :)
Na een uur rijden door straten die helemaal onder water stonden! (sommige)zijn we bij ons huis aangekomen waar we de komende drie maanden leven. Onderweg hebben we onze ogen echt wel uit zitten kijken, die arme krotjes die daar langs de weg staan, en dan ineens staat er zo'n grote vila tussen, en zo veel groen hier langs de kant, echt heel mooi.
Het is trouwens net alsof je in een oven stapt toen we het vliegtuig uitkwamen,want warm dat is het er zeker wel! Vandaag schijnt de zon weer het is zo'n 28 graden denk ik.
Vanacht heb ik heel lekker geslapen, ik was zoo moe, we zijn gisteren heel lief opgevangen door onze huisbazin, maar die heeft ons nog mee genomen naar de fiets verhuur, en naar de supermarkt, en ook naar een vriendin waar ze wat ging kletsen, en we werden heel gastvrij ontvangen daar, maar wij wilden alleen maar naar bedje toe.. want ondertussen waren we al meer dan 12 uur wakker,en met zo'n vermoeiende reis is dat slopend!


Maargoed vanmorgen zijn we om 6uur wakker geworden door de vogeltjes (rotbeesten :P)en hebben we onze koffer verder uitgepakt, en zijn we gaan douchen (koud!) en hebben we gegeten met onze huisbazin mw. Mcdonald. Daarna zijn we met de taxi naar het ziekenhuis gegaan want ik moest dus een mrsa test laten doen, nadat we dat hadden laten doen, hebben we een rondleiding gekregen en heel veel al gezien.
En kennis gemaakt met onze begeleidster en die heeft meteen gevraagd op welke afdelingen we wilde stage lopen en alle papieren door gekeken. En ik ben super blij met mijn afdelingen!
Ik kom de eerste 7 weken op de kraam, daarna 3 weken op chirurgie te staan en de laatste week als toetje mag ik naar de OK :) We beginnen pas wel volgende week dinsdag omdat maandag pasen is en iedereen hier vrij heeft, en omdat we dan pas de uitslag hebben van onze mrsa test.( een test of je een ziekenhuisbacterie bij je draagt waar zwakke mensen heel ziek van kunnen worden.)
Maar ik ben dus heel blij met mijn afdelingen, en ook een stuk gerust gesteld omdat we zo goed zijn opgevangen in het ziekenhuis..
Iedereen is wel bezorgd om ons hier, en ze waarschuwen ook allemaal voor de mannen/ jongens dat je daar niet te veel mee moet aanpappen.. maar dat was ik ook niet van plan. Ze roepen, piepen, en fluiten en toeteren als je voorbij komt en ik heb er nou al genoeg van!
Het fietsen is trouwens wel wennen want het is aan de linker kant van de weg en op de weg hier na toe waren we al vrolijk rechts aan het fietsen haha, ze houden ook geen rekening met wandelaars en fietsers dus het is ook nog gevaarlijk, maar wij passen goed op!


Vanavond gaan we al samen met andere stagiaires iets eten in de nederlandse kroeg hier, en mischien deze week al op excursie naar de binnenlanden want we hebben toch vrij, en er is een broeder uit het ziekenhuis die dat organiseert voor de stagiaires :)
De foto's komen er zometeen als het goed is bij te staan dus dat kunnen jullie ook bekijken!
Alles wat ik nu ben vergeten om te typen komt later want ik heb al zo veel indrukken gekregen pff en ik wil jullie zo veel mogelijk vertellen van wat ik hier mee maak, maar dat komt goed..
Lieve mensen alvast bedankt voor alle berichtjes ga er mee door want dat vind ik leuk om te lezen :)

Heel veel groetjes en tot snel typs
xx rianne

  • 02 April 2007 - 19:22

    Lauraa, *:

    leuk leuk leuk !!!!! egt het lijkt me zoo leuk !!! ik ben supper jaloers :P ik zal je berichten lezen ,, zo dat ik weet hoe het gaat .;) het is bij scouting tog wel saai zonder jou hoor .. groetjess en nog veel plezier ,, kussjess laura ,,

  • 02 April 2007 - 19:33

    Wendy:

    BOB ben blij dat je veilig geland bent..
    We missen je hier kei erg:'(
    Mijn eerste stage dag was top

    Blijf wel in ons gastenboek kijken he...

    Succes op je stage!!

    x wendy

  • 02 April 2007 - 19:55

    Boris:

    rianne, je vlikt 't gewoon weer!
    geweldig!

  • 02 April 2007 - 20:08

    Lilian:

    Heey Rianne,
    Echt top om je eerst reisverslag te lezen!!!
    Echt mazzel met je afdelingen!!!!
    xxx Lilian aka Terrobassie!!!!

  • 02 April 2007 - 20:23

    Jeanne:

    Tof Rianne dat je zo,n leuke afdelingen hebt gekregen.Lijkt me erg gaaf joh daarzo enne.....laat die jongens maar fluiten haha,trek je er maar niks van aan want zo zijn ze allemaal daar hoor!Anyway,ik lees t wel weer,geniet maar lekker van je vrije dagen die je nog hebt want straks is er genoeg werk aan de winkel.Zet hem op meid zodat je ouders trots op je kunnen zijn.
    Dikke x van mij.

  • 02 April 2007 - 21:11

    Colinda:

    fijn da je geland bent.......ik weet er alles van da vogels rotbeesten zijn hihhi.....heb je de sziget sit al gekijkt echt gaaf en wij gaan er heen.....veel plezier daar en neem beetje zon mee

    xxx colinda

  • 02 April 2007 - 21:16

    Femke:

    Heej Rianne!!

    Fijn om te horen dat alles goed is gegaan en dat je veilig bent aangekomen!
    Ook gaaf dat je op de kraam,chirugie en de OK komt te staan echt TOF! Maar goed. Het is fijn om te horen hoe het daar is.
    Even tussen door ik ben aangenomen bij het laar :D
    Nou heel veel plezier en ik kijk ernaar uit om je volgende bericht te gaan lezen!

    Groetjes xxx Femke

  • 02 April 2007 - 22:03

    Harrie:

    Hoi Rianne !
    Ben blij met je snelle eerste verslag + flitsende fotoreportage. Erg goed dat jullie een prettige kennismaking hadden!
    En zo'n bord met je naam erop maakt toch duidelijk dat er op je gerekend wordt.
    Grappig om Peggy in jullie fotoserie te zien. En een fraai plaatje "Rianne aan het ontbijt" (met lekkere jam en hagelslag?). Jij gaat het daar helemaal maken! Werk ze en geniet ervan

  • 03 April 2007 - 09:02

    Linda:

    Hee Rianne..

    Öhh ik kan je vertellen ben nou al jaloers :( majah..
    Was al nieuwsgierig hoe je was aangekomen en hoe je het daar maakte.. maar gelukkkig gaat het goed..
    Succes nog...
    Kus lin

  • 03 April 2007 - 12:12

    Madeleine:

    Heey Rianne,

    Ik ben blij dat je heel bent aangekomen. Je stage plaatsen zijn wel erg gaaf, ben wel een beetje sjaloers op jou hoor.. maarja ik mag nog naar wales op stage, dan komt het ook wel goed.

    Ik wens je nog veel plezier, en ik zal je berichtjes wel blijven volgen samen met ons mam en pap!

    Liefs Madeleine

  • 03 April 2007 - 14:48

    Gard:

    hey bob

    fijn om te horen dat je goed geland bent. veel plezier, en je hebt echt veel mazzel met je afdelingen.

    gard

  • 03 April 2007 - 15:10

    Gabri En Petra :

    Rianne,
    Zo tezien stel je het daar wel.
    Heel veel plezier daar en suc6 de komende tijd.
    Wij houden jou in de gaten.
    Heel veel groetjes van
    Gabri en Petra en natuurlijk van de kinderen Jasper en Imke
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 03 April 2007 - 16:32

    Fleur:

    hey rain
    je hebt ook gewoon ons plak boek mee genomen... zag t op een foto in je koffer hahah leuk joh!

    suc 6 he !!
    (K) Fleur

  • 03 April 2007 - 19:20

    Samantha Waijers:

    Hey Rianne..fijn dat je goed bent aangekomen..(ook al was het in een regenbui :P) En ik ben wel een beetje jaloers op je hoor :$ omdat je 7 weken stage mag lopen op de kraamafdeling..Haha nee..ik vind het geweldig voor je en ik gun het je..Ook de chirurgie en OK!! Echt leukk...Ik hoop dat we allemaal na onze stage met een hoop ervaring terug komen en jullie allen uit Suriname met leuke verhalen :D Ik wens je heel veel plezier en ik zal nu niet nog meer schrijven want dan heb ik voor je volgende bericht niks meer :) Nou suc6 hé bob :P Groetjes.,, Kus Samantha

  • 03 April 2007 - 20:01

    MarTijn:

    meteen al een regenavontuur gehad hehe. leuke foto's en pas op voor de mannen he :D x marTijn

  • 04 April 2007 - 17:21

    Jeanne Van Groeninge:

    Hoi Rianne

    Fijn dat je z'n goede reis hebt gehad. Prettig om te horen dat je het nu al een beetje naar je zin hebt. Zeker nu je op de kraamafdeling mag beginnen.
    Geniet nog maar van je vrije week

    Groetjes Frans en Jeanne van Groeninge

  • 03 Mei 2007 - 19:43

    Tante Angela :

    Hallo Rianne
    hier eenberichtje van ons uit de reeshof ,niet zo ver als jij bent ,Het ziet er wel leuk uit en volgens ons is het er erg mooi Alleen jammer van het weer, daar kun je ook niets aan veranderen je moet dat maar voor lief nemen Wij hopen dat jullie een leuke stage tijd hebben we volgen het wel oke vele groetjes van ome harrie en tante angela uit het zonnige Tilburg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Ik ga voor 3 maanden naar Wa, in Ghana, om vrijwilligerswerk te doen als verpleegkundige samen met mijn enthousiaste collega'tje!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 36055

Voorgaande reizen:

07 April 2011 - 10 Juli 2011

Child support Ghana

01 April 2007 - 02 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: