1e stage dag.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rianne tetering - WaarBenJij.nu 1e stage dag.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Rianne tetering - WaarBenJij.nu

1e stage dag..

Door: rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne

10 April 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo !!
Ik heb echt nog heel veel te typen wat ik allemaal wil vertellen maar ik heb niet zo lang meer.. dus dit wordt ff een kort bericht :)
Mijn eerste stage dag was super, hoewel we ons meteen wel goed verslapen hadden op de eerste dag haha, maar gelukkig maakte ze er geen probleem van, kim heeft waarschijnlijk in haar slaap de wekker af gezet en werdern we om half 8 wakker terwijl we om half 8 daar moesten zijn.. oeps!!
Maar ik heb een rondleiding gehad op de afdeling en alles uitgelegd gekregen van een hbo-v studente, en de collega's waren super aardig en lief tegen mij, daar was ik blij mee want ik had ook verhalen gehoord dat ze ook helemaal niks zeiden op de eerste dagen van andere meiden, tenminste sommige collega's. Maar ik heb ook meteeen kunnen mee lopen en kijken, en deze week moet ik tot vrijdag werken en allemaal vroege diensten.
Ik heb ook al wat minders mee gemaakt er was een kindje dood geboren, en dat lijkje heb ik mee weg gebracht, en later de moeder opgehaald van de OK (operatie kamer) en er mee proberen te praten.. want dat zag ik niemand van mijn collega's doen en dat vond ik zielig.. maar ze schaamde zich telkens als ze moest huilen, er ik heb er ff bij gezeten, maar haar daarna toch maar alleen gelaten ook omdat ik niet wist hoe ik haar kon helpen.. en ik heb al een opname gesprek mee gedaan, controles kunnen uitvoeren zoals, bloeddruk, tensie en bloedsuiker. En de rapportage's eens goed kunnen bekijken, maar dat is een rommeltje.. ze zijn hier net een half jaar ofzo aan het werken met Gordon (een volgorde om info te verzamelen van nieuwe patienten zeg maar) en dat is een rommeltje die dossiers! En zorgdossiers zijn maar 2 bladzijdes dus dat is weinig.. maargoed het is nog niet zo druk op de afdeling, en jullie krijgen vast meer bericht maar ik heb niet veel tijd meer..
Maar het is me in ieder geval reuze mee gevallen!! En ik ben er heel blij mee!

We hebben trouwens zondag een surinaams paas ontbijt gehad, heel gezellig en maandag bij onze onderburen, 3 andere stagiaires en die hadden een hollands paas ontbijt klaar gemaakt, heerlijk!

Maar nu ga ik toch echt stoppen, tot snel en de volgende keer meer hoor!!
xxx

  • 10 April 2007 - 21:41

    Mam:

    Je berichtje gelezen het is nu 23.30 was zo benieuwt. Gelukkig is je eerste dag toch goed gegaan,erg van dat kindje en stom dat ze de moeder niet goed opvangen,na zo n klap. Ik hoop dat jij goed zal slapen!!!en nu de wekker goed zetten en zet hem verder van je af.
    het volgeeende mailtje op je eigen site.

    liefs Mam.

  • 11 April 2007 - 05:51

    Marjo:

    Wat een ervaring al met z`n kindje.Fijn dat de rest wel leuk is.
    Met al die vroege diensten kun je er aan wennen om wel optijd te zijn(haha).
    Werk ze en tot hoors.
    groetjes Marjo

  • 11 April 2007 - 08:29

    Ma:

    Nu staan er meer foto,s op, gisteravond niet . Wat daar op de tafel staat ziet er goed uit.Op foto 7 staat daar een dochter van Mevr.M op? De eerste keer dat je zomaar een b.boom ziet staan is raar he? Je had post ,heb die open gemaakt , ging over een vergadering,heb gemeld dat je er niet bent.Hij heeft nu ook je site, kan hij je ook volgen.Zijn dat meisjes van beneden of van je school,die mee zijn gegaan en naar Landsh. zijn gegaan?Die foto op het balkon met Kim bedoel ik.

    tot vanavond weer Ma xx

  • 11 April 2007 - 11:00

    Femke:

    Goh toch al heel even weg en dan al zo'n ervaring!! Zo zie je wel dat ze daar anders met de patienten omgaan dan hier en met de dossiers! Maar goed..
    Fijn om te horen dat alles goed met je gaat en dat je het naar je zin hebt.
    Ik zal je binnenkort wel eens foto's van ons sturen zodat je van onze gekkebuien mee kunt genieten!

    Groetjes xxx Femke

  • 11 April 2007 - 13:54

    Linda:

    Ohh ik was al benieuwd naar je eerste stage dag.. heb gister al een paar keer der aan zitten denken.. fijn dat alles toch is meegevallen. Alleen wel zielig van dat baby'tje ..
    Ben benieuwd naar je volgende verhalen.
    Succes nog,
    Kus linda

  • 12 April 2007 - 14:37

    Petter:

    Heey Rianne,
    Veel succes daarzo!
    Ik weet zeker dat je alles wel aankan...
    Dit is tevens mn laatste berichtje, maar ik lees al je stukjes wel!

    ciao,
    'de Kuif'

  • 15 April 2007 - 11:01

    Leila:

    Hey rianne ( bob)

    OOoow wat leuk zeg...ik krijg nu wel een beetje spijt dat ik niet mee ben gegaan hoor...klinkt zo leuk om al die indrukken van het cultuur daar alleen te krijgen zeg....Maar je hebt wel echt hele leuke afdelingen zeg...naar de ok super zeg!!!daar zul je wat dingetjes zien zeg...ey is echt hartsikke tof om te horen dat je het daar naar je zin hebt...maak gebruik van die tyd!!! en leuke foto's heb je zeg ahaha mevrouw mcdonald haha toch beetje Nl's in de surinaamse keuken :P haha

    Ey meid tot gauw en blijf schrijven

    dikke kus Leila

  • 17 April 2007 - 12:13

    Jeanne Van Groeninge:

    Hoi Rianne

    Ik vind het fijn dat je eerste dagen goed bevallen zijn.Je Pa en Ma vinden het maar stil in huis zonder jou.
    Ga zo door. Je doet er in indergeval veel ervaring op.

    Groetjes OOm Frans Tante Jeanne

  • 18 April 2007 - 17:27

    Jacky & Monique:

    Hoi Rianne,

    we zitten nu bij je pa en ma voor de 6-wekelijkse voetenbeurt. Jullie pap liet deze site even zien en heb alles even gelezen. Wat een belevenis ga je daar mee maken jôh. Geniet van deze ervaring!!!!

    Groetjes
    Jacky en Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rianne

Ik ga voor 3 maanden naar Wa, in Ghana, om vrijwilligerswerk te doen als verpleegkundige samen met mijn enthousiaste collega'tje!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 36053

Voorgaande reizen:

07 April 2011 - 10 Juli 2011

Child support Ghana

01 April 2007 - 02 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: